SLAYER’da NELER OLUYOR?

Yayınlandı: Şubat 25, 2013 kafakan tarafından Dış Basın içinde
Etiketler:, , , , ,

slayer

Hastası olduğumuz SLAYER‘da davulcu DAVE LOMBARDO‘nun Avustralya turnesi için gruptan çıkarıldığı açıklaması ve sonrasında LOMBARDO cephesinden gelen bombalamaların ardından son durum, gruptaki diğer gelişmeler, son dönemde olup bitenler…

LOMBARDO‘nun gruptan adeta “uzaklaştırılması” sonrasında yaptığı açıklamalara, SLAYER cephesinden son derece resmi bir yanıt geldi:

SLAYER; 23 Şubat Cumartesi günü Brisbane’de başlayacak olan Avustralya turnesinde, davulları JON DETTE‘nin çalacağını doğrular. SLAYER; Sayın LOMBARDO‘nun, Avustralya turnesi için yola çıkılmadan birkaç gün önce gelip halihazırda kabul edilmiş olan bir sözleşmeye zıt düşen birkaç istekte bulunması durumunu doğrulamakla birlikte, LOMBARDO‘nun Facebook sayfasında yaptığı açıklamalara veya olayların zamanlamasıyla ilgili sunduğu ifadelere katılmamaktadır. Grubun; sunulan bu yeni talepleri, Avustralya için yola çıkmasına çok kısa bir süre kala kabul etmesi olanaksızdı. Sayın LOMBARDO‘nun yaptığı açıklamalarla ilgili söylenmesi gereken daha pek çok şey olsa da SLAYER kendisine duyduğu saygıdan ötürü daha fazla yorumda bulunmayacak. SLAYER, bu son dakika gelişmesine karşı gösterdiği anlayıştan ötürü Avustralyalı fanlarına minnettar olduğunu ve sıradaki konserleri çok daha büyük bir hevesle beklediğini belirtmek ister.

23 Şubat Cumartesi günü TOM ARAYA, Soundwave TV‘den Christina Rowatt‘la yaptığı röportajda, daha önce de grupla bir dönem çalışmış ve Avustralya konserlerinde çalacak olan davulcu JON DETTE hakkında şunları söylemiş:

90ların sonlarına doğru, 3 sene kadar kendisiyle çalışmıştık zaten. Şimdi daha da olgunlaşmış ve davulda da kendisini çok daha ileri taşıdığından eminim. Onunla çalacak olmak çok heyecan verici ve bence her şeyi daha da üst seviyeye çekiyor. Sana şunu söyleyebilirim, Jon çok büyük bir enerji yaratacak. Zaten çok hızlı çalmasıyla bilinir ve bu konuda kendini çok daha ileriye taşımış.

jondette1

JON DETTE konusunda nasıl karara vardıkları konusunda ise:

Sadece şapkanın içinden çektiğimiz bir isimdi! (gülüyor) Bu gerçekten çok büyük bir şapkaydı ve içinde sadece bir isim vardı.

24-27 Ocak tarihleri arasında Kaliforniya’da düzenlenen NAMM‘de (National Association Of Music Merchants), The Blairing Out With Eric Blair Show’dan Eric Blair, JON DETTE ile bir röportaj gerçekleştirmişti. Bu röportajda DETTE, en büyük esin kaynaklarının Charlie Benante (Anthrax davulcusu) ve Dave Lombardo olduğunudan bahsetmiş, Blair’in sorusu üzerine de 90larda SLAYER‘la çalması ve yaşadıkları hakkında şunları anlatmıştı:

Bununla ilgili çok fazla şey var. Öncelikle, bu benim gerçek idollerimden olan bir grupla birlikte ilk çalma tecrübemdi. Bunun yanında, geçici olarak DAVE LOMBARDO‘nun yerini dolduruyordum ve aynı zamanda PAUL BOSTAPH‘ın yerini dolduruyordum ki PAUL da inanılmaz bir davulcudur. Müzik piyasası ve işlerin nasıl yürüdüğü hakkında pek çok iyi ve kötü şey de öğrendim. Fakat tekrar söylüyorum, sadece gelmiş geçmiş en favori gruplarından birinde çalıyor olmak ve her gece o adamların arkasında olmak… İnsanlar “SLAYER’la çalman konusunda herhangi olumsuz bir şey var mı?” diye soruyorlardı. Ben de onlara “Evet, her SLAYER konserine gidişimde, kafalarının arkasına seyretmek zorundayım. Konserin tadını çıkaramıyorum artık!” diyordum. Çünkü ben SLAYER konserlerinde kendimden geçerim, ortalığı dağıtırım. Grupla olduğum süre boyunca işimi adil bir şekilde yaptığımı düşünmek istiyorum ve bunun benim için sadece akıl almaz bir tecrübe olduğunu söyleyebilirim.

kerryking1

Şu anda SLAYER, kemik kadrosundan iki isimle (KERRY KING ve TOM ARAYA) sahne almaya devam etmekte. JEFF HANNEMAN‘ın bir örümcek ısırığı nedeniyle yakalandığı düşünülen Necrotising Fasciitis (Et Yiyen Bakteri Sendromu – açık bir yara veya benzeri bir durumdan vücuda giren bir bakteri türünün yavaş yavaş kasları yiyerek kemiğe doğru ilerlemesi, sonucu ölüme kadar varabiliyor ve çok nadir görülen bir hastalık) rahatsızlığı sebebiyle uzun süredir gruptan ayrı kalmasından ötürü, yerini Thrash efsanesi, EXODUS gitaristi GARY HOLT doldurmakta. TOM ARAYA, Soundwave TV’ye verdiği röportajda HANNEMAN‘ın sağlık durumuyla ilgili de şunları söylemiş:

JEFF çok zor bir dönemin üstesinden gelmeye çalışmakta. Sürekli onunla görüşüyorum ve herkesin onu çok özlediğini söylüyorum. Onu özlüyoruz. Bir grup arkadaşı olarak da özlüyorum çünkü grubun büyük odak noktalarından birisi o. Sadece “Tamam, artık hazırım!” demesini bekliyoruz. Şu anda yeni albüm şarkılarıyla ilgili çalışıyor, biz de onu tekrar cesaretlendirmeye çalışıyoruz. “Dinle, sahneye çıkıp çalamıyor olsan da en azından fikirlerini bizimle paylaş ve biz de ne gerekiyorsa yapalım” diyoruz.

KERRY KING de JEFF HANNEMAN‘ın durumu hakkında, yine bu yılki NAMM‘de Eddie Trunk‘la yaptığı röportajda şunları söylemişti:

İnan ya da inanma; JEFF‘in sağlık durumu hakkında benden daha çok şey biliyorsundur, adamım. (gülüyor) Bilirsin, saçma gelmesini istemem ama turne bittikten sonra resmen dağılıyorsun. JEFF‘den nefret ettiğim için falan konuşmamazlık yapmıyorum, onunla konuşmuyorum çünkü ondan bıktım resmen. TOM‘la (ARAYA) da konuşmuyorum. DAVE‘le (LOMBARDO) konuşmamın da tek sebebi, sürekli onunla prova yapıyor olmamız. Turne bittikten sonra gidip rahatlamak ve “KERRY” olmak istiyorum, “KERRY KING” değil, demek istediğimi anlıyor musun? Fakat en iyi bildiğim şu, menejerim periyodik olarak onunla konuşuyor ve JEFF tekrar oyuna dahil olmak için çabasını halen sürdürmekte.

GARY HOLT‘un albümde çalıp çalmayacağı hakkındaysa şunları söylemişti:

Hayır, hayır, hayır.. Gitarları ben çalacağım. Ki zaten JEFF‘in soloları hariç tüm gitarları yıllardır ben kaydediyorum.

Bu arada JON DETTE de grupla birlikte uzun bir aradan sonraki ilk konserine çıktı. Brisbane’deki konserden 2 videoyu da aşağıdan izleyebilirsiniz:


Bir Cevap Yazın

