JASON NEWSTED: “METALLICA’ya Katıldığımda Onları Kurtardım, Gruptan Ayrıldığımda da Onları Kurtarmış Oldum!”

Yayınlandı: Ocak 24, 2013 devourmental tarafından Dış Basın içinde
Etiketler:, , , , , , ,

jason-newsted

Metal Forces‘tan Anthony Morgan yakın bir zamanda ex-Metallica, ex-Voivod, ex-Flotsam and Jetsam bascısı ve şu an NEWSTED grubunun frontman’i olan JASON NEWSTED ile bir röportaj gerçekleştirdi. Röportajda yeni grubu ve albümüne değinen Newsted, bazı çarpıcı açıklamalarda da bulundu.

Newsted, yeni grubu NEWSTED için şunları söyledi:

Davulcu Jesus Mendez Jr. ile 12-13 yıldır tanışıyoruz. 10 Yıl kadar önce “Chophouse” adını verdiğim stüdyomda birlikte çalmaya başladık. Jessie Farnsworth ile de 5 yıl önce tanıştık ve o günden beri üç kişi olarak stüdyoda takılmaya başladık. —. Şarkıları GarageBand‘de hızlıca yazdım. Ağustos 2012’de biraraya getirdim. “Skyscraper” nispeten eski bir şarkı olmasına rağmen diğerleri birkaç aylık, oldukça yeni şarkılar. Hepsini iPad’deki GarageBand‘de yazdım. Sonra öğrenmeleri için onlara verdim. Onlar da çalışıp öğrendiler ve sonra kayıt sürecimiz başladı. Bir kısmını Ekim’de kaydettik, sonraki kısmını Aralık’ta. Hedefimiz 2013’ün ilk 6 ayı içinde, 3 ayrı bölümden oluşan toplam 11 şarkılık bir albüm yayımlamak. İlk bölüm 4 şarkıdan oluşuyor (the “Metal” EP) ve bu 4 şarkı iTunes üzerinden ulaşılabilir durumda.

Newsted, popülerliğini kaybettiği yönündeki söylemlere ise şu şekilde cevap verdi:

Bu durum göründüğü gibi değil. Çünkü ne yapacağımı ben seçtim. Bu benim tercihim. Benim durumum, “Dokken artık iyi değil, çünkü çok kötüler. O nedenle kaybolup gittiler,” veya “O eleman artık iyi değil, çünkü şarkıları çalamıyor, çünkü çok fazla uyuşturucu kullandığından gruptan atıldı,” gibi değil. Bu durumda, evet, kaybolup gidiyorlar. Fakat ben kendi yolumu seçtim, ne yapmak istediysem onu yaptım. Hayatım boyunca böyle yaptım ve bu nedenle her zaman başarılı oldum. 15 Yıl METALLICA‘da çaldım ve 12 yıl önce bu süreç son buldu. Oldu ve bitti. Çok güzeldi, fakat şu an bütünüyle yeni bir şeye sahibim ve BURADAYIM!

Ben yok olmadım. Devamlı çaldım. FLOTSAM‘da, ECHOBRAIN‘de, OZZY‘de (OSBOURNE), VOIVOD‘da ve METALLICA‘da. Ve şu an yeni grubumdayım, buradayım. (Güler). Tarihe gömüldüğüm yönündeki haberler beni sıkmıyor. Şöyle söyleyeyim, moruk; hayat güzel. Eğer METALLICA’da kalsaydım METALLICA şu an hayatta olmazdı. Böyle bir grup olmazdı. İnsanlar bilmeli ki… gerçi şu ana kadar kimseye söylemedim fakat sana söylüyorum; METALLICA’ya girdiğimde onları kurtardım. Gruptan ayrıldığımda da aynı şekilde onları kurtardım. Her ikisini de yaptım ve hala hayattalar. Tabii bunları kendi kendime yapmadım, o nedenle farklı algılama. Bu durum tek kişilik bir olay değil. Bu şekilde sükse yapmayı amaçlamıyorum.

Metallica‘ya geri dönebileceği yönündeki dedikoduları ise şu şekilde yanıtladı:

Birlikte çekilmiş fotoğraflarımızın olduğu veya birinin bir fotoğraf getirdiği ortamda herkes şunu soruyor ve söylüyor: “Gruba geri dönecek misin? Lütfen gruba geri dön!” Ufukta böyle bir şey yok. Ben zaten gruptaydım. Grubun yaşam süresinin yarısında oradaydım. Şu an iyiyim. Onların grubunda olmaya ihtiyacım yok, moruk. (Güler). Zaten oradaydım ve bitti.

Bir Cevap Yazın

