RANDY BLYTHE (Lamb of God): “Twitter Hesabımı Kapattım, Çünkü…”

Yayınlandı: Haziran 5, 2012 devourmental tarafından Dış Basın içinde
Etiketler:, , , , ,

Richmond/Virginia’lı grup Lamb of God; 25 Mayıs Cuma günü, bir sonraki gün konser verecekleri Clarks Exotica’da (Bangalore/Hindistan) bir basın toplantısı düzenledi.

Twitter hesabını neden kapattığı sorusuna Lamb of God‘ın frontman’i Randy Blythe şöyle cevap verdi:

Twitter hesabımı neden kapattım? Çünkü bir sürü gerizekalı barındırıyor. Baştan alacak olursak… Twitter’ın ilk zamanlarında bir arkadaşım bu oluşumdan bahsetmişti bana. Kendisi Richmond’da yaşayan bir kadın. ‘Twitter’ı sen de kullanmalısın. 140 veya daha az karakter kullanarak oluşturduğun küçük bir blog gibi düşün,’ gibisinden konuşmuştu. Bunun üzerine, ‘Ama bu çok salakça,’ dedim; çünkü 140 veya daha az karakterle ne anlatabilirsin ki? Lafı genelde uzatan biriyim, ki bu bazı twitter paylaşımlarımda da görünüyordur. Fakat bir şekilde öylesine takılma amaçlı yazmaya başladım. Bu böyle sürüp giderken bir de baktım ki insanlar beni takip etmeye başladı ve bunun sonucunda ben de bu platformun potansiyel dezavantajlar içeren bir iletişim aracı olduğunu fark etmeye başladım. Sosyal paylaşım siteleri aslında birçok güzel şey için kullanılabilir. Keza ben de Twitter hesabımı bu yönde kullanıyordum; mesela kanser araştırmaları için maddi yardım olayına girişmiştim. Dahası New York City’deki kasırga sırasında tweet yardımıyla tavsiye ve yardım yapıyordum. Yani böyle kullanıyordum. Aslında başlarda fan’larla haberleşmek adına eğlenceli bir şey olarak görmüştüm. Sorularını rahatça cevaplayabilirdim. Sanıyorum 35.000 kişi oraya yazdığım herhangi bir şeyi okuyordu. Yazdıklarımdan bazıları eğlenceli işlere yol açıyordu. Zaman geçtikçe artan sayı sıkıcı bir hal almaya başladı. Artık iletişim kuramaz duruma geldim. Söylediğim her şey ‘yanlış’ anlaşılmaya başlandı. Oysa ben Twitter’da hayvan gibi dürüst bir insan olarak yer alıyordum, ama düşünüyorum ki insanlar 2 farklı kişilik taşıyor. Günlük hayatlarında gayet sıradan ve sorunsuz yaşarken, sanal aleme geçtiklerinde kaba oluyorlar. Yani bir ‘klavye delikanlısı‘ olarak yüz yüze söyleyemeyecekleri şeyleri size yazabiliyorlar. Ama ben söyleyeceğim şeyi gerek yüz yüze gerekse sanal alemde her türlü söylerim. İnsanlar bunu sevmiyor. ‘Berbat bir insansın,’ denmesini sevmiyorlar. Yine de ben bunu yapmaya devam edeceğim. Ya kısaca sorun şu ki ben bu insanlardan ve onlarla bu anlamsız tartışmaları yapmaktan sıkıldım.

Blythe şöyle devam etti:

Zamanında biri, fan’larla irtibatta olmakla ilgili bir şey sormuştu… Benim müzikte gördüğüm şu: Bizimle fan’lar arasında pek de fazla fark olduğunu sanmıyorum. Hatta zaman zaman bu kadar insanın benim değersiz varlığımı görmek için geldiğine inanamıyorum. Fikren, ‘grup ile fan‘ ayrımı gibi ayrımları sevmiyorum. Çünkü insanlar sizden, olmadığınız biri olmanızı bekliyor. ‘Oha, çok özelim. Birazdan süper grubumla çıkıp çalacağız,’ gibi şeyler düşünen koca kafalı bir sürü müzisyen görüyorsunuzdur. ‘Moruk; doktor değilsin, bilimadamı değilsin, kanser tedavi etmiyorsun. Yalnızca bir heavy metal grubunda yer alıyorsun. Neyin kafasını yaşıyorsun. Kendine gel,‘ denmesi gerekir bunlara.

Blythe son olarak şunları şöyledi:

Twitter ile ilgili düşündüğüm tek harika şeyin insanlarla bire bir konuşma olanağı sağlaması ve bariyerleri kaldırması. Ben de sıradan bir insanım. İnsanlar kabalaşıyor. Ben de bundan sıkılıyorum. Sonuç olarak hesabımı kapattım. Ek olarak, Twitter ile uğraşırken çok fazla zaman kaybı yaşadığımı düşünüyorum.

Bir Cevap Yazın

