DAVE LOMBARDO, Yeni Yan Projesi PHILM ve LARS ULRICH Hakkında Konuştu!

Yayınlandı: Haziran 5, 2012 devourmental tarafından Röportajlar içinde
Etiketler:, , , , , ,

SLAYER‘ın ünlü davulcusu DAVE LOMBARDO, yeni yan projesi PHILM hakkında konuşurken LARS ULRICH (METALLICA) hakkında da yorumlarda bulundu. İşte “Metal Paths” tarafından gerçekleştirilen röportajın bir kısmı:

Metal Paths:Harmonic“, yan proje grubun olan PHILM‘in çıkış albümü. Albümü henüz dinlememiş olan insanlara müziğinizi nasıl tanımlarsın?

Lombardo: Söyleyeceğim ilk şey, bu albümün daha önceden yaptığım her şeyden farklı oluşu. SLAYER gibi sert bir müziğe sahip değil. Farklı bir havası var. Eski, klasikleşmiş bir havaya sahip. 1960 ve 70’leri andırıyor diyebiliriz. Grup, üç enstrümandan oluşuyor: Davul, gitar ve bas gitar. Gitaristimiz aynı zamanda vokalist. Bu grup için kullandığım davul setim, sadece 4 parçadan oluşan oldukça küçük bir set. Slayer‘da ise 9 parçalık bir sette çalıyorum. Davul setimin küçük olması yaratıcılığımı kamçılıyor. Aynı tarz Lombardo, aynı agresiflikte çalmaya devam ediyor fakat biraz daha farklı bir yapıda. Daha bir punk tarzı. Albüm de zaten bir extreme metal, thrash metal, speed metal veya grindcore değil daha çok extreme rock tarzında.

Metal Paths: PHILM ile birkaç konser yaptınız. Hayranlarının tepkileri nasıldı?

Lombardo: Gerçekten sevdiler. Çünkü bu işin farklı bir iş olduğunun farkındalar. Gerçi biraz tuhaf… İnsanlar “Slayer‘a benzemeyen veya extreme thrash metal olmayan bir grubu neden kurdun ki?” gibisinden sorular sorabilir. Cevabı da aslında basit. Zaten yıllardır yaptığım şeyi tekrarlamak istemiyorum. Slayer‘dayım, 4 büyük gruptan biri; neden benzer bir şey yapayım ki? Slayer’a benzer şeyler üretmek istemiyorum.

Metal Paths: Harmonic“in şarkı yazımı ve besteleme aşamasıyla ilgili birkaç şey söyleyebilir misin? Şarkıları kim yazıyor ve kayıtların bestelenme süreci ne kadar zaman aldı?

Lombardo: Hmm, 1995 veya 96’dan beri halihazırda olan materyaller vardı. Bazı şarkılarda 2004-05’te yazıldı. Geri kalanlarda 2011’de tamamlandı. Şarkıları hep birlikte inceliyoruz, her şeyi beraber yapıyoruz. Yaptığımız şey, müzik yaratırken kendimizi geliştirmek. Toplanıyoruz, sonra “kayıt” düğmesine basıp stüdyoya giriyor ve şarkı yazmaya başlıyoruz.

Metal Paths: Sence Slayer hayranları “Harmonic“i beğenir mi? Veya PHILM başlı başına farklı bir hayran kitlesi mi yaratacak? Şahsen ben bir Slayer hayranıyım ve PHILM’i de gerçekten sevdim.

Lombardo: Valla, farklı oluşumlara hayır demeyecek çok sayıda Slayer hayranı var. Mesela ben. Ben de bir Slayer hayranıyım, Slayer‘ın müziğine hastayım. Aynı zamanda sert şeyler türevler gibi birçok farklı müzik türünü de severek dinliyorum. Bunun yanı sıra Slayer veya diğer speed/thrash metal grupları hariç hiçbir şey dinlemeyen, kendini tamamen kapatmış insanlar da var ama ben onların da yakında değişeceğini düşünüyorum. Kısacası Slayer hayranları PHILM‘i sevecektir, çünkü ortak bir noktaya sahip: Davuldaki atmosfer. Albümde agresif olan şarkılar da var, Pink Floyd şarkıları gibi yumuşak ve lezzetli şarkılar da var.

Metal Paths: PHILM‘in müzik tarzında birkaç farklı özellik var. Kurallara ve sınırlara bağlı değil gibisiniz. Gerçekten böyle mi?

Lombardo: Hmm, bakalım açıklayabilecek miyim… Kural yok, kısmen. Yani; jazz’dan da esinleniyoruz, hardcore punk’tan esinleniyoruz, funk’tan da. Birçok esin kaynağımız var ve herkes esinlendiği şeyleri gruba empoze ediyor. Ben de bu tür çeşitliliğe açık bir insanım. Çoğu müzik türünün tüm davul partisyonlarını çalabilirim. Sonuçta sadece hızlı çalmıyorum. Çok yavaşı da içeren değişik hızlarda çalabiliyorum.

Metal Paths: PHILM‘i, bir müzisyen olarak Slayer ile hissettiğinden farklı duyguları ifade etmek için bir yol olarak görüyor musun?

Lombardo: Elbette. Çünkü bu “heavy”nin farklı bir tarzı. Slayer sevenler şunu anlamalı ki “heavy” müzik vardır, bunun yanında da “heavy” duygular –tabii ki metalde de, “World Painted Blood“ta olduğu gibi keskin riff’ler oldukça “sert”tir. Bu şarkı bana göre kesinlikle sert. Bunların dışında klasik başka şarkılar da vardır, “heavy” duyguları bana hissettiren. Örneğin birçok funk şarkısı bana bu tadı verir. Bu lezzeti almam için illa thrash veya speed metal dinlemem gerekmiyor. “Heavy” değişik stillerini tüm türlerine adapte edilebilecek bir düşünce. Hatta Küba müzikleri dinlerken davulları gayet “heavy” geliyor bana. Çünkü o ruhu verecek bir element içeriyor, çünkü minor akorta sahip. Tüm müzik türleri “heavy” ruhunu hissettirebilir.

Metal Paths: Pekala, Dave. Biraz da SLAYER hakkında konuşabilir miyiz?

Lombardo: Olur, fakat yeni olan fazla bir şey yok. Jeff (Hanneman) daha iyiye doğru gidiyor. Gary (Holt) de gayet iyi.

Metal Paths: İşte, sana sormak istediğim ilk soru buydu. Jeff’in sağlık durumu nasıl ve Gary ile nasıl gidiyor? (Jeff “Necrotizing Fasciitis” hastasıdır)

Lombardo: Gary inanılmaz bir gitarist. Onu seviyoruz ve Jeff‘in iyileşme süreci devam ederken bizlere yaptığı katkılardan dolayı kendisine çok minnettarız.

Metal Paths: Jeff’in aranıza tam olarak ne zaman katılacağını düşünüyorsun?

Lombardo: Bunu gerçekten bilmiyorum. Kimse bilmiyor. O kendini iyi hissedip doktor ona “Gidebilirsin” dediğinde sanırım.

Metal Paths: İyi hissetmesi kesinlikle en önemli şey tabii. Peki “Big Four” (METALLICA, MEGADETH ve ANTHRAX) ile turlamak şimdiye kadar nasıldı? Bizlerle paylaşmak istediğin herhangi bir olay var mı?

Lombardo: (METALLICA üyeleri) Lars (Ulrich), James (Hetfield), Robert (Trujillo) ve Kirk (Hammett) ile gayet güzel zaman geçirdim şu ana kadar. Onlar bizim kulise geliyor, biz onlarınkine gidiyoruz. Sıkı bir arkadaşlığımız var. BEN ve LARS mükemmel anlaşıyoruz. Lars hakkında ileri geri konuşan insanları sevmiyorum. Bundan kesinlikle vazgeçmeliler. Dışarıda birçok fan var ve onun hakkında gerçekten de kötü şeyler söylüyorlar. Lars benim çok iyi arkadaşım ve ben ona kötü şeyler söylenmesine katlanamıyorum.

Metal Paths: Geçenlerde Londra’da “Reign in Blood” albümünüzü baştan sona çalarak çok özel bir konser verdiniz. Hayranlarınızın tepkisi ne oldu?

Lombardo: Bayıldılar! Bayıldılar!

Metal Paths: Albümü baştan sona çalmak senin için nasıl bir duyguydu?

Lombardo: Bu albümü çalmayı kesinlikle seviyorum. Çünkü o albümü çok hızlı çalabiliyorum. Kerry (King) sayesinde daha da hızlanıyoruz. Bu kesinlikle hoşuma gidiyor.

Metal Paths: İleride başka bir albümle yine bu tarz bir gösteri yapmayı düşünüyor musunuz?

Lombardo: Zamanında “Seasons in the Abyss” için yapmıştık. İleride başka albümler için de yapar mıyız bilemiyorum.

Bir Cevap Yazın

