MILLE PETROZZA (KREATOR): “İnternetteki Gerçeklik, Dış Dünyadakinden Çok Farklı”

Yayınlandı: Haziran 4, 2012 ilke1 tarafından Röportajlar içinde
Etiketler:, , ,

Metalshrine webzine, KREATOR‘un her şeyi Mille Petrozza ile 19 Mayıs’ta bir röportaj yapmış. Röportajın en can alıcı kısımları için buyrun

Metalshrine“Phantom Antichrist” ismi nereden geliyor?

Mille: Bu bir metafor. Medyada okuduğum belirli şeylerden esinlendim, özellikle dini sebeplerle öldürülen ve okyanusa atılan Usame Bin Ladin’in ölümünden; ki İslamiyet’te denize atma ritüeli ya da o tarz bir defin olmamasına rağmen. Esasında bu şu anki dünyanın durumu ve kontrolü için bir metafor ve çoğu şarkı da bunun hakkında. Yani adaletsizlik, savaş, korku, acı ve elbette zulüm gibi konuları işleyen tipik bir Kreator duyacaksınız.

MetalshrineÇılgın bir dünya.. Ülkenizde eski Doğu Almanya ile ilişkiler nasıl? İşler iyiye gidiyor mu??

Mille: Cevaplanması zor bir soru. Yani, evet demek isterdim, fakat bu tür şeyler konusunda uzman değilim. Şöyle söyleyebilirim ki bazı yönlerden kesinlikle düzeldi, bazı yönlerden ise kötüleşti. Almanya’nın doğu kesiminde hiçbir şey ve hiçbir insanın olmadığı yerler mevcut. 18’ine geldiklerinde Berlin’e ya da belki de batıdaki başka bir yere gitmek için oradan ayrılıyorlar. Orada iş, çalışma alanı yok. Elbette, Almanya’nın, “duvar” varken imkansız olan, doğu yakasına erişim sahibi olmak güzel. Hem Doğu Almanya’da yaşayan insanların istedikleri yere gidebilmesi de harika. Fakat hala gelecek için yapılması gereken birçok şey var.

MetalshrineYa Phantom Antichrist’in videosu? Bunun için biraz para harcamışa benziyorsunuz. Harika görünüyor!

Mille: Bence, video işini ya iyi bir şekilde yaparsın ya da yapmazsın. Son yıllarda, belki de bu işin pek de önemi kalmadı. Benim için, bu bir sanat tarzı ve daima heyecan verici. Bana bir anlam ifade ediyor. Almanya’da bunları yayınlayan hala birkaç televizyon kanalı var, Güney Amerika’da hatta Kuzey Amerika’da da bazı kanallar var. Hala metal videolarını yayınlayan bir kaç kanal var. Bu para saçmak değil, fakat elbette çoğu insan bunları YouTube’dan izliyor. Ama sanırım bu harika bir reklam aracı ve de benim için harika bir sanat tarzı.

MetalshrineBu videonun ne kadarı senin, ne kadarı yönetmenin fikri?

Mille: Esasında tümü yönetmenin fikri. Ona kabataslak bir metin gönderdim, o da kendi düşüncelerini katıp senaryoyu ortaya koydu ve hoşuma da gitti. Elimdeki senaryo biraz farklıydı, yine de onun fikirleriyle şekillendi. Ona şarkı sözlerini gönderdim. Şarkı sözlerini istemişlerdi. Bence harika bir iş çıkardılar. Olağanüstü görünüyor, amatör bir videoya benzemiyor.

Metalshrine: Şu old school gaz maskeleri hakikaten ürpertici türden.

Mille: Biliyorum (gülüyor). Bence hala biraz 80ler travmasını anımsatıyor ve hepimizin gördüğü kabuslara benziyor. Terörü ve kıyameti çağrıştırıyor. Düşününce epey rahatsız edici, fakat ben bundan da hoşlanıyorum. Görseller ve müzik bunu güzel kılıyor.

Metalshrineİsveçli prodüktör Jens Bogren ile çalışmak nasıldı? Bu sizin önceden kararlaştırdığınız bir şey miydi? Onunla çalışmanızı sağlayan ne?

Mille: Biz aslında yeni bir prodüktör arıyorduk ve kafamda bunun için iki kişi vardı, fakat Jens’le çalışan bir arkadaşım, Paradise Lost’tan Nick (Holmes), 2009’da Jens’i tavsiye etmişti bile. “Onu bi’ düşünsen iyi olur, harika biri!” diyordu. Ben de Nick’in albümünü dinledim ve sahiden hoşuma gitti. Kulağa harika geldiğini düşündüm; oldukça başarılı bir sound’a sahipti. Bu yüzden önce Jens’le telefonda konuştum. Onunla çalışayım ya da çalışmamayayım, ondan elektrik almıştım. Biriyle prodüksüyon için çalışacaksan bu en önemli şeydir. Yani o bir öneri ileri sürdüğünde ona saygı duyarsın, o da gruba saygı duyar. Jens’le çalışmak için gerçekten çok fazla düşünmedim. Çünkü adama kanım ısınmıştı. O gerçek bir metalci ve müzik hakkında çok şey biliyor. Ona ilk demoyu gönderdiğimde, “Ah, bu harika!” havasında değildi. Muhalif bir yaklaşımı var ki ben bunun harika olduğunu düşünüyorum. Asla çok hevesli değildi. Ama bir şeyi beğendiğinde “Evet işte bu!” havasındaydı; beğenmediğinde ise o şeyi daha iyi yapıyordu. Bana göre mükemmel bir prodüktördü ve gerçekten harika zaman geçirdik. İsveç kayıt şartları için çok uygun. İnsanlar çok hoş ve Örebro’da yaşamak güzel. Güzel, küçük bir şehir. Orada yapacak pek bir şey yok, fakat dışarı çıktığınızda ne kadar güzel bir yer olduğunu görüyorsunuz. Orada birkaç harika gece geçerdik, çok iyiydi.

MetalshrineBu işi çok uzun zamandır yapıyorsun. Hala bir prodüktöre ihtiyaç duyuyor musun?

Mille: Evet, kesinlikle. Bence kendi prodüksiyonunu yapıp da aynı ölçüde yaptığı müziğe odaklanabilen pek az grup vardır. Yani, bir şeyler üzerinde yoğunlaşabilirsin ama bazen, bilirsin, stüdyodayken müziğin hakkında çok duygusal olursun ve bence dışarıdan bakan insanlar çok daha eleştirel yaklaşırlar. Eğer albümümü kendim kaybedip, kendim üretseydim, sadece biraz daha fazla çalışırdım, ama albümün iyi olup olmayacağını bilemezdim. İnsanlara güveniyorum, Jens’e ve geçmişte çalıştığımız kişilere de güvendim. Bu yüzden evet, bir prodüktöre ihtiyacımız var. Bunu her zaman bir prodüktörle yaptık. Bazen harika olan, bazen biraz iyi olan prodüktörlerimiz oldu ama bu her zaman iyi bir tecrübeydi ya da sadece tecrübeydi. Bazen kötü tecrübelerimiz oldu ama çoğu harika tecrübelerdi. Bu işte daima bir şeyler öğrenirsin.

MetalshrineHiç bir şeyler yazıp, zaten 10 yıl önce onun hakkında yazdığını farkettiğin oldu mu ya da benzer şarkı sözleri kullandığın oldu mu?

Mille: Birçok kez. Ve o zaman hayatını hiç de kolaylaştırmayan bir şey yapıp, tüm o şarkıyı baştan yazmak zorunda kalırsın (gülüyor). Şarkı yazmak bir başlıkla değil, kelimeler ile başlar. Örneğin Manowar gibi bir gruba bak. Manowar’a karşı hiçbir kötü düşüncem yok, fakat onların şarkı sözlerini ele alırsak, kelime hazneleri oldukça sınırlı. Benim kelime haznem daha geniş gibi bir şey söylemeye çalıştığım yok. Ben de her zaman terör, savaş, acı, ölüm gibi kelimeleri çok kullanırım. Bunlar sürekli kullanılırken sen de inandırıcı olmalısın. Yeni kayıtta bile, “Death To The World” başlığı gibi birkaç şarkı var ve bu harika bir başlık, fakat kulağa sanki daha önce de duymuşsun gibi geliyor ve muhtemelen birkaç grubun bu isimli şarkıları var. Şarkılara isim koymadan önce Google’a girip kafamdaki başlığı daha önce bir grup kullanmış mı diye bakıyorum. Sonra mesela Nightwish’in “Death To The World” diye bir şarkısı olduğunu görüyorum. “Hmmmm… Bu ismi kullanabilir miyim acaba? Bu isim hala cool mu?” diye düşünüyorum (gülüyor). Fakat sen kendi şarkını yapmalısın. Aynı isimli birçok şarkı var ve daima daha önce kimsenin kullanmadığı şarkı isimlerine sahip bir albümün olamaz artık. Ama sanırım “Phantom Antichrist” gibi iki kelimeyle oluşturulmuş bir isim, pek bir anlam ifade etmeyen, kimsenin kullanmadığı bir şarkı ismi. Tartışmaya da oldukça açık bir şarkı. Başlığı koyduğumuzda, websitemizdeki birçok insan “Bu berbat adamım! Bu da ne demek oluyor?” dedi. Daima şikayet eden insanlar vardır zaten.

MetalshrineSon zamanlarda hakkında negatif yorumlar yazılan birçok metal müzisyeni var ve bu devam ediyor. Bu günlerde evde bilgisayar başında oturup hiçbir biçimde yaratıcılığı olmayan negatif şeyler yazmak çok kolay.

Mille: Evet, bunlar ciddiye almadığım şeyler. Elbette biz de bu tür mesajlar alıyoruz ve eminim ki Rap’te daha da kötüsü oluyor. Metal’de bu durum hala idare eder. İnsanlar Metal konusunda çok tutkulu, bu yüzden benim için gerisi pek önemli değil. Diğer yandan, bu çok tuhaf. İnternetteki gerçeklik, dışarıdaki asıl dünyadan çok daha farklı. Kimsenin konserde ya da başka bir yerde yüzüme bu şekilde konuştuğunu duymadım. İnsanlar için negatif şeyler yazmak, direkt yüzüne söylemekten çok daha kolay. Her neyse. Sanırım çok boş zamanı olduğunda bir şeyler hakkında şikayet etmeye başlamak insana özgü bir davranış. Sürekli şikayet eden insanların başka yapacak pek bir şeyleri yok bence.

yorum
  1. herhangi biri dedi ki:

    bu adamı dışarıda birine göstermeye kalksanız “hayta” diyip geçerler. gerçekten öyle bir görüntü var adamda ama tam bir insan ruhu taşıyor. ayrıca kontrolsüz gibi görünmesine karşın oldukça sağduyulu ve akıllı, iyi bir insana benziyor. ne diyelim, başımızdan eksik olmasın kendisi…

Bir Cevap Yazın

